FRESCOBALDI, Girolamo (1583 - 1643)
Dankesworte / Acknowledgments
Preface / Vorwort
Abkürzungen und Symbole / Abbreviations and Symbols
Frescobaldis Vorwort zu "Il Secondo Libro di Toccate (²1637) / Frescobaldi's Preface to "Il Secondo Libro di Toccate (²1637)
"Il Secondo Libro di Toccate, Canzone, Versi d'Hinni, Magnificat, Gagliarde, Correnti et altre Partite d'intavolatura di cimbalo et organo", Roma, Borboni, 1627, ²1637:
Toccata Prima
Toccata Seconda
Toccata Terza - Per l'organo da sonarsi alla levatione
Toccata Quarta - Per l'organo da sonarsi alla levatione
Quinta Toccata sopra i pedali per l'organo, e senza
Toccata Sesta - Per l'Organo sopra i pedali, e senza
Toccata Settima
VIII Toccata di durezze, e Ligature
Toccata Nona
Toccata Decima
Toccata Undecima
Ancidetemi pur d'Archadelt - passaggiato
Canzona Prima
Canzona Seconda
Canzona Terza
Canzona Quarta
Canzona Quinta
Canzona Sesta
Hinno Della Domenica
Hinno Dell'Apostoli
Hinno iste confeßor
Hinno Ave Maris Stella
Magnificat Primi Toni
Magnificat Secundi Toni
Magnificat Sesti Toni
Aria detto Balletto
Gagliarda Prima
Gagliarda Seconda
Gagliarda Terza
Gagliarda Quarta
Gagliarda Quinta
Aria detta la frescobalda
Corrente Prima
Corrente Seconda
Corrente 2.a alio modo
Corrente Quarta
Corrente Quinta
Corrente Sesta
Partite Sopra Ciaccona
Partite Sopra Passacagli
Arcadelt, Jakob Appendix: Ancidetemi pur. Di Archadelt il primo libro de madrigali a quattro voci (Venezia 1539 R/Roma 1627)
Die Quellen / The Sources
Editions and reprints of "Il Secondo Libro di Toccate" Table 2
Zur Edition / Editorial Policy
Kritischer Bericht / Critical Commentary
Verzeichnis der Faksimiles im Notenteil / Facsimiles that Appear in the Music of the Present Edition
Volume III includes Frescobaldis foreword on the performance of his keyboard music (avvertimenti), eleven toccatas for organ, the madrigale passagiatio Ancidetemi pur dArchadelt (in addition Arcadelts madrigal of the same name in the Appendix), six canzonas, strictly contrapuntal hymns and Magnificat settings primarily intended for organists, five galliards and six correntes, the Aria detta La Frescobalda and three partitas.
Edited by Christopher Stembridge with the collaboration of Kenneth Gilbert.